ΕΛΒΕ A.B.E.E. - Ετήσια Χρηματοοικονομική Έκθεση 1.1-31.12.2023 (ποσά σε ευρώ)
16
Accounting & Finance από το Πανεπιστήμιο Heriot Watt του Εδιμβούργου, Ορκωτός Ελεγκτής - Λογιστής,
διδάκτορας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με ειδίκευση την ελεγκτική. Επίσης, είναι μέλος των
επαγγελματικών οργανισμών ACCA, του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (IIA), του συνδέσμου ελεγκτών
κατά της απάτης (ACFE). Η επαγγελματική του εμπειρία στον εσωτερικό και των εξωτερικό έλεγχο
επιχειρήσεων του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα είναι πολυετής. Ακόμα, έχει συμμετάσχει στην συγγραφή
τριών επιστημονικών συγγραμμάτων και έχει συγγράψει επιστημονικές δημοσιεύσεις σε αξιόλογα διεθνή
επιστημονικά περιοδικά.
6) Η κα. Ελένη Σαμαρά του Εμμανουήλ, γεννήθηκε το 1959 και έχει πτυχίο Λογιστικής από το ΤΕΙ Καβάλας.
Άρχισε να εργάζεται ως υπάλληλος Λογιστηρίου από το 1979. Στην ΕΛΒΕ ΑΕ απασχολήθηκε ως υπεύθυνη
λογιστηρίου από το 1986 ως το 2009, οπότε και συνταξιοδοτήθηκε.
7) Ο κ. Κωνσταντίνος Μάλαμας, είναι Σύμβουλος Στρατηγικής με σημαντική συμμετοχή σε επιχειρησιακά έργα
υψηλού προφίλ και προστιθέμενης αξίας. Διαθέτει εικοσιπενταετή εμπειρία στον κλάδο της Παροχής
Επαγγελματικών Συμβουλευτικών Υπηρεσιών. Από το 2022 εκτελεί χρέη Υπευθύνου Κανονιστικής
Συμμόρφωσης και Διαχείρισης Κινδύνων της ΕΛΒΕ Α.Ε. Από το 2021 είναι επικεφαλής του Τμήματος
Corporate Finance της ΒΕΤΑ Χρηματιστηριακής Την δεκαετία (2010 – 2020) έχει σχεδιάσει και εκτελέσει
πλήθος έργων προσαρμογής μικρών Τραπεζικών Ιδρυμάτων στο νέο εποπτικό και κανονιστικό πλαίσιο
λειτουργίας των περιλαμβανομένου τον σχεδιασμό και παρακολούθηση της λειτουργίας Συστημάτων
Εσωτερικού Ελέγχου, την Οργάνωση και Λειτουργία Εποπτικών και Εκτελεστικών Επιτροπών τον σχεδιασμό
και εφαρμογή Συστημάτων Διαχείρισης Κινδύνων καθώς και Σχεδίων Ανάκαμψης & Ανακεφαλαιοποίησης.
Διετέλεσε Διευθυντής Εσωτερικού Ελέγχου της Συνεταιριστικής Τράπεζας Δράμας από το 2014 -2019
έχοντας παράλληλα την ευθύνη σχεδιασμού και εκτέλεσης των έργων Ανακεφαλαιοποίησης της Τράπεζας
και Συγχώνευσης με την Συνεταιριστική Τράπεζα Έβρου. Την δεκαετία (2001-2010) διετέλεσε Manager στο
Τμήμα Στρατηγικής και Χρηματοοικονομικής της Ευρωσύμβουλοι Α.Ε.Διαθέτει υψηλή αποτελεσματικότητα
στην αναγνώριση και διαχείριση συστημικών και μη συστημικών κινδύνων, στην ανάλυση και επίλυση
ποικιλόμορφων οργανωτικών και λειτουργικών δυσλειτουργιών και υψηλή ικανότητα στην ανάληψη
πρωτοβουλιών εντός επιχειρησιακά συνθέτου περιβάλλοντος. Στην εκτενή εμπειρία του περιλαμβάνονται η
προσαρμογή εταιριών στους κανόνες Εταιρικής Διακυβέρνησης και Κανονιστικής Συμμόρφωσης, η
συμβουλευτική Διοικητικών Συμβουλίων στην οργάνωση και λειτουργία τους, η οργάνωση και λειτουργία
Εποπτικών και Εκτελεστικών Επιτροπών, ο σχεδιασμός και λειτουργία Συστημάτων Εσωτερικού Ελέγχου, η
αποτίμηση επιχειρήσεων, δόμηση - σχεδιασμό συναλλαγών εξαγορών και συγχωνεύσεων, ο σχεδιασμός και
εφαρμογή νομικής και λειτουργικής συγχώνευσης επιχειρήσεων και οργανισμών..
Τα μέλη του ΔΣ δεν κατέχουν περισσότερες θέσεις σε άλλα ΔΣ από εκείνες που προβλέπονται στην Πολιτική
Καταλληλότητας της Εταιρίας.
Το Δ.Σ. συνεδριάζει τακτικά ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας και των θεμάτων προς διευθέτηση και τουλάχιστον
μια φορά τον μήνα. Τα πρακτικά του Διοικητικού Συμβουλίου και των Επιτροπών του τηρεί ο Γραμματέας του
Διοικητικού Συμβουλίου. Κατά τη χρήση 2023, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 91 συνεδριάσεις του Διοικητικού
Συμβουλίου της Εταιρείας.
Σε όλες τις συνεδριάσεις συμμετείχε το σύνολο των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Στον Κανονισμό Λειτουργίας της εταιρείας περίληψη του οποίου είναι αναρτημένη στην εταιρική ιστοσελίδα
(www.elvesa.gr), περιγράφεται αναλυτικά η λειτουργία του Διοικητικού συμβουλίου, οι εξουσίες, οι αρμοδιότητες και
τα καθήκοντά του, περιγράφονται οι αρμοδιότητες των εκτελεστικών μελών, των μη εκτελεστικών και των ανεξάρτητων
μελών.
Η Διοίκηση έχει θεσπίσει πολιτική και διαδικασία πρόληψης και αντιμετώπισης καταστάσεων σύγκρουσης
συμφερόντων. Στόχος της Πολιτικής είναι να συστήσει το πλαίσιο για την αναγνώριση, την αξιολόγηση, την
διαχείριση, και την αποτροπή των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων, ώστε τα διοικητικά όργανα της Εταιρείας
να είναι σε θέση να λαμβάνουν συνετές, αντικειμενικές και ανεξάρτητες αποφάσεις προς όφελος της Εταιρείας και
προς επίτευξη των στόχων της, να διασφαλίζεται η επιβαλλόμενη επιμέλεια των μελών τους και η προώθηση του
εταιρικού συμφέροντος. Η Πολιτική αυτή αποτυπώνει τις αρχές και τις διαδικασίες που έχει υιοθετήσει η Εταιρεία,
προκειμένου να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του νόμου ως προς τη διατήρηση και την εφαρμογή αποτελεσματικών
διοικητικών διαδικασιών και μηχανισμών ελέγχου, για την πρόληψη, τον εντοπισμό και τη διαχείριση υφιστάμενων και
δυνητικών καταστάσεων σύγκρουσης συμφερόντων στο περιβάλλον δραστηριοτήτων της.
Η Διοίκηση έχει μεριμνήσει για την υιοθέτηση διαδικασίαςσυμμόρφωσης ως προς τις συναλλαγές με συνδεδεμένα
μέρηστο πλαίσιο εναρμόνισης με το άρθρο 14 του Ν.4706/20 και τις υποχρεώσεις που απορρέουν αναφορικά με την
αναγνώριση, παρακολούθηση και γνωστοποίηση των συναλλαγών της Εταιρείας με τα συνδεδεμένα μέρη της. Οι
κανόνες που διέπουν την αναγνώριση, παρακολούθησηκαι γνωστοποίηση των συναλλαγών με τα συνδεδεμένα μέρη
βασίζονται στον νόμο 4548/2018 και ειδικότερα στα Άρθρα 99-101, στα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα/Διεθνή Πρότυπα
Χρηματοοικονομικής Αναφοράς και πιο συγκεκριμένα στο ΔΛΠ 24 «Γνωστοποιήσεις Συνδεδεμένων Μερών» και στο
ΔΛΠ 27 «Ενοποιημένες και ιδιαίτερες οικονομικές καταστάσεις» και στις οδηγίες της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
(Εγκύκλιος 45/21.7.2011 «Συναλλαγές εισηγμένης Εταιρείας με συνδεδεμένα μέρη»).
Η Διοίκηση έχει μεριμνήσει για την δημιουργία Διαδικασίας Αξιολόγησης και Εποπτείας των Μελών του
Διοικητικού Συμβουλίου και των Επιτροπών του. Η αξιολόγηση διενεργείται κατ’ έτος. Στο πλαίσιο αυτό, η
Επιτροπή Αποδοχών και Υποψηφιοτήτων, αξιολογεί την δομή, την σύνθεση το μέγεθος και την απόδοση των
οργάνων, όσο και τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την εμπειρία των μελών τους και καταθέτει σχετικές προτάσεις στο
ΔΣ της Εταιρείας. Οι αξιολογήσεις πραγματοποιούνται και στις δυο περιπτώσεις με την συμπλήρωση κατάλληλα